چگونه کسب و کار خود را گسترش دهیم؟
وبلاگ دکتر سحر حسینی خواه
علمی، پژوهشی، آموزشی، مدیریتی و دانشگاهی

 

3) ازگروه خود برای کمککردن به ترویج مفاهیم مطالبتان استفادهکنید.

گاهی اوقات، ، ممکن است شرائط مراجعه اعضای دیگر گروه به کسب و کار شما به هر دلیلی دشوار باشد اما، ممکن است که قادر باشند از طریق یا راههای دیگر به شما کمک کنند. برای مثال، اجازه بدهید بگویم شما یک وبلاگ دارید که، یک مقاله آموزشی حداقل یک یا دو بار در ماه در آن می گذارید. می توانید از اعضای گروه خود در خواست کنید تا وبلاگ شما را در شبکه های محلی خود معرفی نمایند.

 

 

4) آیا اعضای گروه شما نظرات و عقایدشان را مینویسند؟

 

بررسی نظرات آنلاین مثبت برای یک کسب و کار محلی در سایت هایی مانند گوگل  بسیار مهم است، اما گرفتن نظریات از مشتریان می تواند یک چالش باشد. هنگامی که در یک گروه شبکه محلی نسبتا خوب که شما را می شناسند هستید، اگر آنها از شما تقاضای نظریه کردند، شما یک نظریه خوب و یا پیشنهاد لینک که در رابطه به کسب و کارتان است را بدهید. در برخی از موارد، این می تواند حتی قوی تر از نظریه یک مشتری باشد، به دلیل اینکه شخصی می تواند یک رابطه طولانی مدت را با شما برقرار کند. البته، هنگامی که شما این درخواست را از کسی دارید، متقابلا نیز برای او همین کار را انجام دهید.

 

 

5) استفاده از شبکه گروهی شما برای کمک به مشتریان

 

این نکته که گفته شد مربوط به تجارت بنگاه به مشتریان و مشتریان به مشتریان می شود. فکر کردن به کسانی که صاحب کسب و کار کوچک هستند که چگونه می توانند از پتانسیل های شبکه های محلی برای جذب مشتری استفاده کنند. سپس، آنها را شرکت در یک جلسه به عنوان مهمان دعوت کنند و خودشان را به آنها معرفی کنند. ممکن است آنها بتوانند یک مشتری را جذب کنند و یا حتی نتوانند ولی از تلاش و فکرشان استفاده کرده اند. کسی چه می داند، شاید آنها گروهی را تحت تأثیر خود قرار داده و بتوانند حتی یک مشتری را پیدا کنند و یک منبع باشد برای اینکه آنها به شما مراجعه کنند.

 

حالا که شما می دانید که چگونه برای به دست آوردن بیشتر از گروه های شبکه های کسب و کار محلی استفاده کنید حال زمان عمل فرا رسیده است. یک عهد با خود ببندید که یک گروه در منطقه اطرافتان پیدا کنید و در یک ماه آینده با آنها دیدار داشته باشید. در مورد اینکار خجالتی نباشید و بدانید که این گروهها نیز از شما به عنوان محل مراجعه حتی یک مشتری استفاده می کنند . فقط کافی ست شما با روسای شبکه ها ارتباط برقرار کنید و اجازه بدهید شما را بشناسند و آنها بگویند شما چکار کنید. اگر شما در حال حاضر عضو یک گروه شبکه محلی هستید با استفاده از ایده هایتان شروع کنید. فقط شگفت زده نشوید اگر دیگران کسب و کار شما را دنبال کردند و شما توانستید نتیجه های بزرگ بگیرید.

 





تاریخ: دو شنبه 31 خرداد 1395برچسب:شبکه های بازاریابی, بازاریابی, کسب و کار,
ارسال توسط سحر حسینی خواه